Πέμπτη, 28 Ιανουαρίου 2010

Χθες μου μιλούσες για μια μηχανή...

Για ένα σύστημα.

Που θα επέτρεπε, να μπαίνει κάποιος σ’ ένα θάλαμο

-ένα είδος τηλεφωνικού θαλάμου- ,

ν’ αποσυντίθεται σε ραδιοακτίνες και να προβάλλεται σ’ ένα άλλο θάλαμο,

που θα τον ανασυνέθετε μ’ ένα αντίστροφο σύστημα.

Επί πλέον…

Φανταζόμουν πως, όποτε ήθελες, και για ορισμένο χρόνο,

θα μπορούσες ν’ ανασυντίθεσαι και να παίρνεις τη μορφή που επιθυμείς.

Φανταζόσουν τον εαυτό σου να πετάει πάνω απ’ τον Υμηττό,

να μουσκεύεις τα φτερά σου στη θάλασσα.

Κι ύστερα, να γυρίζεις πίσω για ν’ αποσυντεθείς.

Όμως, ο αητός, θα’ θελε να ξαναμπεί στο θάλαμο;


[1964;]

Γιώργος Μακρής

(γραμμένο στα γαλλικά. Μετάφραση: Έ. Χ. Γονατάς )






Θα μπορούσε να είχε γραφτεί για τις εξεγέρσεις, για τους έρωτες, για τις καθημερινές μάχες ενάντια στην κανονικότητα...

Παρασκευή, 22 Ιανουαρίου 2010

«… αν τελικά έπρεπε να χαθεί αυτό το παιδί, θα το κρίνει η δικαιοσύνη»*



«ο ισχυρισμός του κατηγορουμένου είναι ότι δεν σκότωσε κανέναν. Ήταν μια τραγική συγκυρία. Ευρισκόμενος προ του κινδύνου να αντιμετωπίσει επικίνδυνες καταστάσεις πυροβόλησε στον αέρα. Αυτοί που του επιτίθεντο ήταν και το θύμα και ο μάρτυρας και επειδή τα 16άχρονα αυτά δεν είναι σαν τα δικά σας και τα δικά μας, πρέπει να δούμε τα ποιοτικά χαρακτηριστικά..».


Δηλώνει ο Αλέξης Κούγιας, σήμερα στην Άμφισσα , στη δίκη του δολοφόνου Κορκονέα και είναι σαν να διηγείται το ανέκδοτο με το σχολείο που τα παιδιά που καλούνται να κλείσουν το ρήμα ''πεινάω'':


Λέει λοιπόν το παιδί του βιομηχάνου:


εγώ πεινάω?

εσύ πεινάς.

αυτός πεινάει.

εμείς πεινάμε?

εσείς πεινάτε

αυτοί πεινάνε


Λέει κι ο δικηγόρος Αλέξης Κούγιας στους δικαστές:


το δικό μου παιδί πέθανε?

το δικό σου παιδί πέθανε?

το δικό του/της παιδί πέθανε

το δικό μας παιδί πέθανε?

το δικό σας παιδί πέθανε?

το δικό τους παιδί πέθανε










Λέει και η σμήννεφα:


εμένα θα χτυπήσουν?

εσένα θα χτυπήσουν

αυτόν/ήν θα χτυπήσουν

εμάς θα χτυπήσουν?

εσάς θα χτυπήσουν

αυτούς/αυτές θα χτυπήσουν



ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΟ ΟΜΩΣ?







*Παλαιά δήλωση του ίδιου.

Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2010

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗ ΓΑΖΑ...

ΕΝΑ ΠΟΙΗΜΑ

Ξεριζώνετε τα δέντρα,
Ανόητοι
Ξεριζώνετε
Όλα τα νέα δέντρα με το παλιό τσεκούρι
Τα ξεριζώνετε
Ανόητοι
Ξεριζώνετε
Και τα γέρικα δέντρα
με τις γέρικες μασέλες τους
Τα προστατεύετε
Κρεμάτε και ταμπέλα
Δέντρα του Καλού και του Κακού
Δέντρα της Νίκης
Δέντρα της Ελευθερίας
Και το δάσος έρημο
Βρωμάει ξύλο παλιό και ρημαγμένο
Και φεύγουν τα πουλιά
Κι εσείς μένετε εκεί και τραγουδάτε
Μένετε εκεί
Ανόητοι
Μες τα τραγούδια και τις παρελάσεις σας.

ΠΟΛΕΜΟΣ Ζακ Πρεβέρ - Θέαμα & Ιστορίες

ΕΝΑ ΚΟΜΙΚ


JOE SACCO


ΕΝΑ LINK

http://patras.indymedia.org/front.php3?lang=en&article_id=3684

Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου 2010

Χωρίς... ... Samuel Beckett

[...]
Καρδιά που χτυπάει μικρό σώμα
μόνο ορθό γκρίζο πρόσωπο
χαρακτηριστικά πατηκωμένα
δύο ξεπλυμένα γαλανά.
Μόνο ορθό μικρό σώμα γκρίζο λείο
καμία προεξοχή ελάχιστες τρύπες.
Πάντα μόνο όνειρο οι μέρες και νύχτες
καμωμένες από όνειρα άλλων νυχτών
καλύτερων ημερών.
Θα σαλέψει μες στην άμμο κάτι θα σαλέψει
στον ουρανό τον αέρα την άμμο.
Eνα βήμα στα ερείπια
στην άμμο σερνάμενος με τη ράχη του
στο αχανές θα το κάνει.
Πάντα μόνο σιωπή τέτοια
που στη φαντασία αυτά τα τρελά
γέλια αυτές οι κραυγές.

Αληθινό καταφύγιο επιτέλους
σκόρπια ερείπια ίδιο γκρίζο όπως η άμμος.
Πάντα ήταν μόνο γκρίζος αέρας άχρονος
όλα ασάλευτα καμία πνοή.
Aγραφες επιφάνειες απόλυτο λευκό ήρεμο
μάτι φως του λογικού όλα ξεχασμένα.
Πάντα μόνο στο όνειρο
που χάθηκε η ώρα που περνάει
ατέλειωτη σύντομη. Κύβος όλος φως
απόλυτο λευκό άγραφες επιφάνειες
όλα ξεχασμένα.

[...]

Σάββατο, 16 Ιανουαρίου 2010

'Άκου σεξισμός και πατριαρχία; Μα που τα είδες αυτά καλή μου?

Το πρώτο “sex ρομπότ” του κόσμου παρουσίασε αμερικανική εταιρεία σε εμπορική έκθεση στο Λας Βέγκας. Η επιμελώς ατημέλητη Roxxxy είναι η πρώτη κούκλα με τεχνητή νοημοσύνη και συνθετικό δέρμα που μοιάζει με ανθρώπινο. Η κούκλα έχει ύψος 1.70, ζυγίζει 54 κιλά και έχει πέντε "προσωπικότητες" για κάθε γούστο.

Οι παρτενέρ της μπορούν να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά της, όπως τη φυλή, το χρώμα μαλλιών και το μέγεθος του στήθους.

Το σημαντικότερο για τη Roxxxy, είναι ότι επικοινωνεί με το σύντροφό της, αντιδρά ανάλογα με το άγγιγμα και συζητά μαζί του για διάφορα θέματα, ακόμα και για τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.

Το ρομπότ παρόλο που δεν μπορεί να κουνήσει τα άκρα του, έχει ανατομικά ορθό σκελετό και μπορεί ακόμα και να χασμουρηθεί.

Μαζί με την αγορά ενός λάπτοτ, η κούκλα διατίθεται ανάμεσα στα 7.000 με 9.000 δολάρια.

Ο εφευρέτης της Douglas Hines, δήλωσε ότι ο αρχικός σκοπός ήταν να φτιάξει μια κούκλα στην οποία μπορεί ο ιδιοκτήτης να μιλάει και να σχετίζεται.

“Δεν μπορεί να σκουπίσει ή να μαγειρέψει αλλά μπορεί να κάνει σχεδόν όλα τα υπόλοιπα, αν καταλαβαίνετε τι εννοώ”, δήλωσε ο κατασκευαστής προσθέτοντας: “Είναι σύντροφος. Έχει προσωπικότητα. Σε ακούει. Μιλάει. Αισθάνεται το άγγιγμά σου. Κοιμάται”.



Συνδέεται ασύρματα με το διαδίκτυο, για να μπορεί να αναβαθμιστεί, να επιδιορθωθεί και να στέλνει email στον άντρα της.

Ο Hines, της εταιρείας TrueCompanion, υποστηρίζει επίσης ότι η κούκλα μπορεί να κάνει απλές συζητήσεις και ότι είναι σχεδιασμένοι για να “γνωρίζει ακριβώς τι σου αρέσει. Αν σου αρέσουν οι Πόρσε, της αρέσουν οι Πόρσε. Αν σου αρέσει η μπάλα, της αρέσει η μπάλα”.

Το ρομπότ είναι διαθέσιμο στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και αναμένεται να διατεθεί σε όλο τον κόσμο.




Μόλις διάβασα το παραπάνω άρθρο (ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 11/01/10) κόντεψα να κάνω εμετό καθώς φανταζόμουν μια κούκλα με συνθετικό δέρμα , να μιλάει, να λέει ότι θέλει ο χειριστής της, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, μέγεθος στήθους, δεν μπορεί να μαγειρέψει, κάνει τα υπόλοιπα…
Μετά με έπιασε μια υπαρξιακή κρίση την οποία και ξεπέρασα πολύ γρήγορα δίνοντας τη θέση της στον προβληματισμό, ή καλύτερα την ανησυχία για τις ανθρώπινες- κοινωνικές σχέσεις, και φυσικά στην οργή. Εδώ που τα λέμε πολύ θα ήθελα να δω το πουλί του εφευρέτη (κομμένο και) πεταμένο στον κάδο των απορριμμάτων.

Και ενώ η ανθρώπινη σκέψη εξελίσσεται και μαζί της διάφορες θεωρίες για το φύλο και τη σεξουαλικότητα (φαινομενολογία, μεταδομισμός, θεωρία της αποδόμησης) τελικά αναρωτιέμαι τι έχει αλλάξει κοινωνικά από τη δεκαετία του 40, τότε που η Σιμόν ντε Μποβουάρ έγραφε για τον άνδρα και τον όριζε ως Εαυτό- Υποκείμενο, ως το ουσιαστικό ον του δυτικού πολιτισμού ,ως το ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟ (διανοητό και υπεράνω σώματος) και για την γυναίκα ως Άλλο- Αντικείμενο, ως αυτό που δεν είναι ο άνδρας, ως την ΕΜΜΕΝΕΙΑ (που περιορίζεται στο σώμα).
Αυτή η κατασκευή της κούκλας δεν είναι μόνο ο καθρέφτης μίας αλλοτριωμένης κοινωνίας που βουλιάζει τους ανθρώπους στη μοναξιά της αλλά είναι και ένας ακόμη συμβολικός μηχανισμός ετεροποίησης των γυναικών μέσα από την αναγωγή τους στο απόλυτο Άλλο που ετεροπροσδιορίζεται ως δευτερεύουσα υποπερίπτωση, ως το Δεύτερο φύλο που δεν του αναγνωρίζεται το δικαίωμα της υποκειμενικότητας .

.

Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου 2010

Για τα "σώματα χωρίς σημασία"...

Σφαίρες εναντίον μεταναστών στο Ροζάντο της Καλαβρίας
Δύο μετανάστες τραυματίστηκαν στα πόδια από αστυνομικούς.
Πέντε μετανάστες χτυπήθηκαν σκόπιμα από αυτοκίνητα που οδηγούσαν κάτοικοι της πόλης.
Δύο μετανάστες τραυματίστηκαν σοβαρά από σιδερόβεργες.
Ο συνολικός αριθμός τραυματιών ανέρχεται στούς 19 μετανάστες.
Το βράδυ της Πέμπτης εκατοντάδες αγρεργάτες, στην πλειονότητά τους Αφρικανοί που εργάζονται παράνομα στην περιοχή, πυρπόλησαν αυτοκίνητα και έσπασαν βιτρίνες στο Ροζάρνο, διαμαρτυρόμενοι για τις επιθέσεις εναντίον τους.
Πολλοί από αυτούς είχαν δεχτεί πυροβολισμούς.
Σε κέντρα υποδοχής μεταφέρθηκαν το Σάββατο περίπου 300 Αφρικανοί μετανάστες έπειτα από τα βίαια ρατσιστικά επεισόδια στο Ροζάρνο στα οποία τραυματίστηκαν δεκάδες άτομα. 2,84,68,9,5,5,90,49,4,40,4,3,49,4,88,4,89,8,52,24,342,5,69,3,3,45,45,5,4,3,2,3,5

Αδέρφια μας πως γίνατε αριθμοί στα αστυνομικά δελτία.




Επειδή η ενημέρωση για τα γεγονότα αποφεύγεται σκοπίμως από τα μ.μ.ε παραθέτω τα ελάχιστα άρθρα για την υπόθεση:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_08/01/2010_317449
http://news.pathfinder.gr/world/news/604239.html
http://www.ana.gr/anaweb/user/showplain?maindoc=8292766&maindocimg=8291407&service=99
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11381&subid=2&pubid=9350820#